FOTBALOVÁ (R)EVOLUCE
FOTBALOVÁ (R)EVOLUCE
Několik základních informací pro administrátory klubů OFS Žďár nad Sázavou
Výkonný výbor FAČR rozhodl o realizaci tohoto projektu během podzimu minulého roku bez jakékoli diskuze a možnosti nějak ovlivnit jeho podobu a průběh. I z tohoto důvodu můžeme mít k tomuto kroku řadu námitek a připomínek.
Avšak lze v tom spatřit i jednu podstatně pozitivní stránku – nám členům na různých úrovních nezbývá kvůli velmi krátkému času na uvedení Fotbalové (r)evoluce do života v podstatě nic jiného, než představy autorů projektu uskutečnit. Chci věřit, že to bude bez větších problémů a že v konečném výsledku budeme moci konstatovat, že projekt byl krokem správným směrem.
V tomto období zatím není k dispozici mnoho informací a konkrétních záležitostí, které bych vám mohl předat. Pokud se z titulu své funkce o projekt zajímáte, možná vše nebo aspoň část toho, co vám v následujících řádcích sdělím, znáte.
Pro potřeby projektu byly vytvořeny webové stránky revoluce.fotbal.cz. Na nich by měly být k dispozici všechny potřebné a dostupné informace. Zatím jich tam však je poskrovnu. Na aktivu předsedů OFS a KFS byl zmíněn datum 1. února 2015, po kterém by mělo dojít ke zřetelnému pokroku v množství informací.
Zatím tam lze nalézt:
- Představení projektu od Mgr. Rudolfa Řepky – generálního sekretáře FAČR afotbalovo – politického gestora projektu
- Prezentace Revoluce v kostce – jednoduché představení principů a fungování projektu
- Seznam okresních a krajských administrátorů
- Prezentace z výše zmíněného aktivu – projektu se týká část od stránky 45 do stránky 75, část je stejná jako Revoluce v kostce
- Často kladené dotazy – zatím ne moc naplněná část, ve které byste měli v budoucnu najít odpovědi na některé otázky
- Odkaz na Informační systém FAČR
- Kontakty s uvedením adresy revoluce@fotbal.cz, ne které byste mohli získat odpovědi na zaslané otázky, před jejím využitím zkuste napřed poslat dotaz mně
Doufám, že už v brzké budoucnosti budou tyto stránky bohatším zdrojem informací.
V této fázi uskutečňování projektu se objevují dvě nejčastější otázky:
- Funkce hlavního administrátora klubu v projektu Členství a jeho další registracejako hlavního administrátora v projektu Revoluce. V mnoha oddílech bude totiž tyto funkce plnit stejná osoba. Poslal jsem dotaz krajskému administrátorovi i na FAČR a zatím jsem nedostal odpověď. Podle logiky věci by další registrace nemusela být nutná… Až odpověď dostanu, samozřejmě vám ji předám. Pokud se týká této funkce, zvažte v oddílech možnost jejího zdvojení (v této pozici mohou být v oddílu až tři lidé). Výhodou by byla možnost vzájemné zastupitelnosti v procedurách, které bude moci vykonávat jen hlavní administrátor klubu. Pokud jste hlavním administrátorem klubu pro tento projekt jmenovali jinou osobu než pro projekt Členství, je třeba poslat na FAČR žádost o jeho pověření.Také si s předstihem rozmyslete obsazení pozic administrátorů On-line registrace (až deset lidí v oddílu, i když na úrovni okresu asi budete tuto agendu vykonávat vy) a administrátorů soutěže (až dvacet lidí v oddílu, tady bych doporučoval mít pro každé družstvo aspoň jednoho člověka).
- Fotografie hráčů, jejich pořizování a ukládání do systému. Tady mě s dotazem na FAČR předběhl pan předseda VV. Odpovědí mu byl v minulých dnech text, který se objevil i na stránkách revoluce.fotbal.cz v části Nápověda. Je tu popsáno, jak má fotka vypadat a jaké má mít vlastnosti, zatím nic o způsobu a postupu nahrávání do systému. V prezentaci Aktiv OFS/KFS je pro nahrání fotografií uveden termín 31. března. Na základě připomínek účastníků tohoto aktivu bylo přislíbeno, že pro okresní úroveň bude termín posunutý na 31. května. Zatím se to však nikde oficiálně neobjevilo. Pro krajskou a vyšší úroveň bude nadále platit březnový termín.
V tomto období byste se měli zaměřit na následující úkoly:
- Rozhodnout v rámci oddílů o formě využívání notebooků při domácích utkáních – koupit/pronajmout oddílový, využívat soukromé, mít k dispozici záložní techniku pro případ selhání,…
- Ověřit dostupnost internetového připojení na vašich hřištích, zejména v kabině rozhodčích, kvalitu signálu, cenové možnosti apod. Bylo by špatné zjistit na začátku července, že máte v tomto směru potíže.
- Rozhodnout v rámci oddílů o administrátorech On-line registrace a administrátorech soutěží.
- Připravit, zorganizovat a aspoň zkušebně provést fotografování hráčů, abyste si mohli ověřit, že pořízené fotografie budou odpovídat požadavkům.
Pokud se týká mé spolupráce s vámi, byl bych rád, aby tento dokument byl nejdelším, který vám pošlu. V dalších týdnech a měsících bych nejraději využíval jednoduché mailové zprávy obsahující nejnovější informace pro vás. Je více než pravděpodobné, že během jarních měsíců proběhne minimálně jedno setkání nás všech. Takové setkání bych pravděpodobně směřoval na páteční podvečer, případně sobotní dopoledne do Žďáru nad Sázavou. Pro komunikaci se mnou prosím přednostně využívejte mail, pro mě je to jednodušší způsob komunikace.
Těším se na spolupráci a doufám, že společným úsilím zavedení Fotbalové (r)evoluce na našem okrese bez problémů zvládneme.
Mgr. Jiří Beneš
tel.: 602 972 530